Agyműködés serkentése egyszerűen és hatékonyan

1257
Agyműködés serkentése

Elmédnek a fejlődéshez folyamatosan kihívásokra van szüksége.

A Franklin Intézet kutatásai szerint az agy tornáztatása nem csupán növeli annak teljesítőképességét, hanem segít megelőzni az időskori kognitív képességek hanyatlását is (magyarán az elbutulást). Pofonegyszerű módszerek garmadája áll rendelkezésedre, ha úgy döntesz, Te is szeretnéd megőrizni szellemi frissességedet. Mutatunk is ezek közül néhányat.

 

Változtass a napi rutinjaidon

Például menj más útvonalon iskolába vagy a munkahelyedre, próbálj ki új recepteket, vagy iratkozz be egy társastánc tanfolyamra. Az új tevékenységek ugyanis aktivizálják azon területeit is az agyadnak, melyek egyébként passzív üzemmódban vannak. Ezek a „felébresztett” részek pedig a későbbiek során növelni fogják az agyi kapacitást.

Játssz sokat

agyműködés serkentése
A klasszikus játék

Kétségkívül az egyik legkellemesebb tipp. Fejts keresztrejtvényt, sudokuzz vagy sakkozz, de rengeteg letölthető logikai játék is létezik a telefonra, amik amellett, hogy szórakoztatóak, észrevétlenül fejlesztenek is. Személyes kedvencem a mai napig a 2048. Itt ki tudod online próbálni ha nem ismernéd, vagy nosztalgiáznál kicsit.

Ha egy feladat megoldásában valahol elakadsz, semmiképp ne csüggedj. Pont azok a részek a leghasznosabbak a fejlődés szempontjából, amikor valamilyen megoldási lehetőségen töröd a fejed.

Agyműködés serkentése kutatással

Nem egy iskolai feladatra kell gondolni, bár kicsit hasonló hozzá. Egyszerűen nézz utána egy kedves témádnak alaposan a neten. Ha kertészkedni szeretsz, nézd meg, hogyan lehet bárhol komposztálni, hogyan lehet madárbarát a kerted, vagy épp mi az a fátyolka. Duplán hasznos ez, hiszen nem csak frissen tartod az elmédet, hanem a téma szakértőjévé is válsz. Jelölj ki minden héten egy napot, amikor 1 órát erre és csakis erre tudsz fordítani. Meglátod pár hét alatt hatalmasat lehet fejlődni.

Mozdulj meg

A mozgás nyilvánvaló előnyei mellett kevéssé ismert tény, hogy a rendszeres testmozgás az idegsejtekre is jótékony hatással van. Stabilizálja azok kapcsolódásait és segít a passzív részek „felébresztésében”. Dr John Ratey a klinikai pszichiátria professzora több fórumon is hangoztatta, hogy „a mozgás többféle módon optimalizálja az agy tanulási képességét”.

Egy angol nyelvű videó tőle:

Fedezz fel új helyeket

Utazz el ismeretlen helyekre. Az utazás tájékozottá tesz, hiszen rengeteg új emberrel, étellel, itallal és kultúrával ismerkedsz meg ennek során. Próbálj meg a helyiekkel beszélni, ismerd meg a történelmüket, így szélesítve a látókörödet.

Ráadásul egy kalandosabb út a túlélési és a megfigyelési képességeidet is fejleszteni fogja.

Tanulj

Nem meglepő módszer persze, de azért nem szabad elfeledkezni erről sem. Akár egyetemi diplomát csinálsz, akár egy néhány órás tanfolyamon veszel részt, akár hangszeren tanulsz játszani, akár idegennyelvet sajátítasz el, mindegyik előnyödre fog válni. Ha pedig növelni szeretnéd a tanulási hatékonyságod ezt a cikkünket mindenképp olvassad el hozzá.

Hogy ne maradj le a legújabb anyagainkról, iratkozz fel listánkra és likeolj minket Facebookon.

Az anyaghoz inspirációt a lifehack.org egyik cikke adta.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here