Az akaraterő fejlesztése

1606

Több tanulmány is igazolja, hogy hasonlóan bizonyos izmokhoz, az akaraterő is fejleszthető. Ha szeretnél akarat-Schwarzenegger lenni és – szinte – minden körülmény között elérni a kitűzött céljaidat, akkor jó hír, hogy tudsz ezen dolgozni. Az alábbiakban olyan tippeket mutatunk be, melyek bizonyítottan hozzájárulnak az akaraterő fejlesztéséhez.

 

Első tipp

Határozd el, hogy fejleszteni akarod az akaraterődet. Legyen ez egy tudatos, racionális okokkal alátámasztott döntés, melyekhez vissza tudsz nyúlni, amikor nehézségekkel találod magad szemben. Lesznek ugyanis nehézségek, de a sikert csak ritkán adják ingyen.

 

Második tipp

Lépésről lépésre haladj. Eleinte kisebb dolgokat vigyél véghez, ne akarj egyből hegyeket megmozgatni. Bárminek, amit eltervezel legyen egy leírt kiindulópontja és egy leírt célja. Nagyobb dolgoknál írd le a mérföldköveket is. Azért kell leírni őket, mert bizonyított, hogy legalább 20%-al magasabb azon célok elérése, amik le vannak írva, mint azoké, amik csak el vannak tervezve.

Arról, hogy hogyan érdemes célokat kitűznöd magad elé, olvasd el ezt a cikket.

 

Harmadik tipp

Javíts a tartásodon és a mozgásodon. Olyan dolgokat kell tudatosan csinálnod, melyek miatt apukád rád szólt gyerekkorodban. Figyelj oda, hogy kiegyenesedve, ne pedig görnyedten sétálj otthon és az utcán is. Ne csoszogj, egyenes háttal ülj a gépnél… Bár egyszerűnek hangzik, mégis meglátod, hogy milyen nehéz is ezekre figyelni.

 

Negyedik tipp

Figyelj a beszédedre. Ha van valamilyen „szavad járása”, mindig ugyanúgy veszed fel a telefont, vagy egy adott szituációban ugyanazt mondod, akkor figyelj oda, hogy egy-egy napon kerüld azokat. Ha nincs ilyen, akkor egyszerűen válassz ki pár szót, amit aznap nem használhatsz.

Extra tipp – vond be barátodat, vagy munkatársadat és figyeljétek egymást, hogy ki mikor hibázik. Aki egy nap kevesebbet bakizik, kap a másiktól egy tábla Bocit.

 

Ötödik tipp – Szereted a Boci csokit?

Zsebeld be a jutalmadat, és hagyd is ott. Ez az akaraterő tesztje. Mikor könnyedén megszerezhetnél valamit, ami jelentőséggel bír számodra mégsem teszed.

Minél sikeresebbé válsz, tedd annál magasabba a lécet. A karriered építésénél nagy fontosságú, hogy ki tudj várni a megfelelő pillanatig, és akkor cselekedj, amikor a legoptimálisabb.

 

Hatodik tipp

Tűzz ki határidőket olyan tevékenységekhez, melyek hozzátartoznak a rutinodhoz, de eddig nem voltak időhöz kötve. És ha már kitűzted, tartsd is őket. Ezek betartása az akaraterő mellett az időmenedzsment készségedre is jó hatással lesz. Ha utóbbival alapból is nehézségeid vannak, akkor mindenképp olvasd el, és alkalmazd az egyik leghatékonyabb időmenedzsment módszert, a Pomodoro technikát.

 

Hetedik tipp

Vezess sikernaplót. Minden nap végén pár szóban írd le, hogy milyen akadályt sikerült legyőznöd, milyen nehézségen kerekedtél felül az egyre nagyobb akaraterőd segítségével. Ennek időnkénti átnézése extra motivációt ad a továbbiakhoz.

Ezek a gyakorlatok nemcsak azért lesznek hasznodra, mert az akaraterőt fejlesztik, hanem jótékony hatással vannak a koncentrációs képességedre, a kitartásodra és az önkontrollra is.

Fontos tudnod, hogy a folyamat hosszú időt és sok türelmet igényel. Az apró sikerekből meríts erőt, amikor nehézségekkel nézel szembe, és ne feledd:

Akaraterő fejlesztése

Tetszett az anyag?

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here