Memóriafejlesztő gyakorlatok 5 pontban

2112

Sokszor azt veszed észre, hogy a memóriád nem olyan jó, mint amilyet szeretnél, hogy legyen? Akár az öregedés, akár a megborult hormonháztartás vagy a túlterheltség az oka, ez sokszor frusztrációhoz és stresszes helyzetekhez vezet.

Pedig több egyszerű módja is van annak, hogy megőrizd szellemi frissességed és növeld memóriád teljesítőképességét és ezáltal ismét kiegyensúlyozott és magabiztosabb legyél. Ezek a memóriafejlesztő gyakorlatok segíteni fognak.

 

1. Juttass több oxigént az agyadba

Sétálj, kocogj, jár edzőterembe vagy tornázz otthon. Igazából bármi olyan tevékenység megfelelő, amitől kicsit jobban beindul a véráramlás a szervezetedben. Legalább heti ötször fél órában mozogj valamit.

Nem is gondolnád, de már azzal lendítesz a helyzeten, ha reggel, még ágyban fekve nyújtózkodsz párat. Aztán, az ágy szélére ülve csinálj pár lábemelést vagy 2-3 fejkörzést. Sétálj pár megállót a munkahelyedre menet, és ha tudod, használd a lépcsőt a lift helyett. Meglátod nemcsak a tested, de az elméd is hálás lesz érte.

Memóriafejlesztő gyakorlatok
Sokat segít már egy nyújtózás is

2. Gyakorolj, hogy jobb legyen a memóriád

Az agy olyan, mint az izmok. Ha nem használod, veszít a teljesítőképességéből, de rendszeres edzéssel mindkettő fejleszthető (legalábbis a harántcsíkolt izmok biztosan).

Tanulj meg például dalszövegeket vagy verseket és mondogasd őket.

Idézd fel az iskolában megtanult memoritereket, a régi eseményeket és sztorikat. Néhány dolgot ugyan nem fogsz tudni előásni, de ez így van rendjén. Viszont a próbálkozások jelentősen erősíteni fogják az agyi teljesítőképességet.

Olvass sokat! Ha a memóriafejlesztés az elsődleges cél, akkor kezdd ezzel az anyaggal. De persze olvass mást is, cikkeket, regényeket, novellákat bármilyen irodalmat.

A logikai játékok tárháza szerencsére kimeríthetetlen, merülj el bennük bátran! A keresztrejtvény, a sudoku, a Rubik kocka és az ördöglakat is mind-mind alkalmasak arra, hogy szórakozva fejleszd a memóriádat.

Azzal, hogy fejleszted a megfigyelőképességed, járulékos haszonként a memóriád is fejlődik. Gyerekek és felnőttek számára is alkalmazható játékos fejlesztő gyakorlatokat itt és itt találsz.

Memóriafejlesztő gyakorlatok
Fejleszt és kikapcsol

3. Kezes memóriafejlesztő gyakorlatok

Lehetőleg mind a kettőt. Gyerekeknek jó, ha gyurmáznak, rajzolnak, origamiznak vagy festenek. Felnőtteknél bővíthető varrással, modellezéssel és zenéléssel is. A lényeg, hogy az ujjak apró mozdulatokat tegyenek. A szakirodalom ezt a finommotorikus mozgások fejlesztésének nevezi.

A legnagyobb fejlődés 5-7 éves korban érhető el ezekkel a gyakorlatokkal, de itt is igaz, hogy sosem késő elkezdeni gyakorolni.

Memóriafejlesztő gyakorlatok
Fejleszt és kikapcsol ez is

4. Etesd az agyad

Nagyon fontos a megfelelő étkezés. Erről számos cikket is lehet írni, most itt csak a néhány fontos ételt emelünk ki.

Az édesburgonya, tök, brokkoli, kelbimbó, spenót, sárgarépa, káposzta, szójabab, fekete bab, vese bab, dió, narancs, sárgabarack mind kiválóak az agyi tevékenységek kielégítésére. A zöld teáról feltételezik, hogy hatásos az Alzheimer kor megelőzésében és javítja az agyműködést.

A zsálya, fekete üröm, rozmaring, gingko, ginzeng, javítja a memória teljesítményét.

Kiegészítők, például az E-vitamin, omega-3, és a B-1 vitamin szintén jótékony hatással van az agyi tevékenységekre.

Memóriafejlesztő gyakorlatok
Amit eszel, azzá leszel

5. Vigyázz a mérgekre

Itt nem feltétlen csak arra gondolunk, hogy kerüld a növényvédő szeres termékeket (vásárolj bio boltokban, vagy megbízható termelőtől, esetleg fogyassz saját termésből), hanem arra is, hogy nézd meg a csomagolásokon, hogy miket tartalmaznak.

Az alumínium, műanyag, teflon, nemcsak a memóriára hat negatívan, hanem az egész szervezet egészségére. Persze nem sokan rágcsálunk üres műanyag edényt ebéd gyanánt, de a mindennapi használat – melegítés, edényben vágás stb – során is kerülhetnek a szervezetbe ilyen anyagok.

Használj helyettük üveget vagy rozsdamentes acélt.

Memóriafejlesztő gyakorlatok
Ezen is múlik

Plusz egy tipp

Szellemi frissességed megőrzésért és fokozásáért olvass tőlünk még több anyagot, és hogy ne maradj le semmiről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Ha pedig tetszenek ezek a memóriafejlesztő gyakorlatok, oszd meg ismerőseiddel is.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here